Bilgisayar
teknolojisi her meslek grubunda olduğu gibi mühendislik ve mimarlık alanında da
yıllardır kullanılmaktadır. Bilgisayar destekli çizim 1960-70’li yıllardan beri
kullanılmakta ancak özellikle 2000’li yıllardan sonra mesleki eğitim
kullanımlarının arttığı görülmektedir. Bilgisayar destekli çizim dersleri de mimarlık
eğitimi içerisinde de son 20-25 yılda müfredatta yer almaktadır. Trakya
Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümünde 2012 yılında uygulanmaya
başlanan “Bolonya sürecinde 4. Yarıyılda “Bilgisayar Destekli Çizim” dersi adı
altında öğrencilere verilmektedir. Ders kapsamında “CAD/CAM” kavramlarının
mimarlıktaki uygulamaları hakkında genel bilgi verilmektedir. Ayrıca “AutoCAD”
programı hakkında temel ilkeler aktarılmaktadır. Dersin kuramsal ve uygulama
bölümlerinde, komutların kullanımına yönelik pratik uygulamalar yapılmaktadır.
Öğrenciler tarafından seçilen bir mimari tasarımın iki ve üç boyutlu çizimi
gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada Trakya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi
Mimarlık Bölümü öğrencilerinin eğitim programında verilen bilgisayar destekli
çizim dersi konusundaki fikirleriyle, bilgisayar destekli çizim programları
hakkındaki görüşlerini belirlemek için oluşturulan anket çalışmasının
değerlendirilmesi verilmektedir. Mimarlık Bölümü öğrencilerine uygulanan anket
çalışmasının değerlendirilmesiyle öğrencilerin, mimarlık mesleğinde çok yönlü
olarak kullanılan bilgisayar destekli çizim ve benzeri programlar hakkındaki
görüşleri ve farkındalıklarının belirlenmesi hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 28, 2019 |
Acceptance Date | August 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 7 Issue: 2 |
Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University
Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0).
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/