BibTex RIS Kaynak Göster

Canakkale Barbaros Sunshine Preschool Landscape Project

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 39 - 47, 06.08.2015

Öz

In this study, garden of Canakkale Barbaros Sunshine Preschool redesigned with the requests of the school principal and parents. In the design process, it was explained which steps were carried out and what were paid attention. During the survey, current state of preschool garden was determined and a meeting was organized with the participation of school principal, teachers, parent-teacher association and parents. and got their proposal. According to demand and needs, it began to work considering to number of students and their ages. At the end of the studies, in the garden of Canakkale Barbaros Sunshine Preschool, landscape design project including using the space intended for activities such as traffic training area, a small zoo, chess, show area, tent city, green house, and spatial proposals was designed

Kaynakça

  • Breul, L. T. (2005). Veränderte Schulhofgestaltung als Reaktion auf den Wandel der Kindheit, Hausarbeit, Fach Pädagogik an der Universität Lüneburg, ss.1-10.
  • Çukur, D., Özgüner, H. (2008). Kentsel Alanda Çocuklara Doğa Bilinci Kazandırmada Oyun Mekânı Tasarımının Rolü, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri: A, Sayı: 2, 177-187.
  • Fjortoft, I. (2004). Landscape as Playscape: The Effects Of Natural Environments on Children’s Play and Motor Development, Children, Youth and Environments, S.14 (2), 21-44.
  • Kiper, T. ve Karakaya, B. (2013). Edirne Kent Merkezindeki İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından İrdelenmesi, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 10(1), 59-71.
  • Mehlig, A ve Mehlig M. (2009). Playground Design: Safety Perspective, Keep Kids Active– International Workshop, Book of Abstracts, pp.90-93, Ankara.
  • Onur, B. (2007). Çocuk Tarih ve Toplum, İmge Kitabevi, 428 s., Ankara.
  • Özdemir, A. (2011). Okul Bahçesi Peyzaj Tasarım Anlayışındaki Değişim ve Bu Değişimin Uygulamaya Yansımalarının Bartın Kenti Örneğinde İrdelenmesi, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 19, 41-51.
  • Yılmaz, S. ve Bulut, Z. (2003). Kentsel Mekânlarda Çocuk Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi: Erzurum Örneği, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158.
  • Yörükoğlu, A. (2006). Çocuk Ruh Sağlığı (28. Baskı), Özgür Yayınları, 421 s., İstanbul.

Çanakkale Barbaros Günışığı Anaokulu Peyzaj Projesi

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 39 - 47, 06.08.2015

Öz

Bu çalışmada Çanakkale Barbaros Günışığı Anaokulu bahçesi, okul yönetimi ve velilerin istekleri doğrultusunda yeniden tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde hangi aşamaların gerçekleştirildiği ve nelere dikkat edildiği aktarılmıştır. Sörvey aşamasında anaokulu bahçesinin mevcut durumu tespit edilmiş, okul müdürü, ilgili öğretmenler, okul aile birliği ve veliler ile toplantılar yapılmış ve önerileri alınmıştır. Talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenci sayısı ve yaşları da dikkate alınarak çalışmalara başlanmıştır. Yapılan çalışmalar neticesinde Çanakkale Barbaros Günışığı Anaokulu bahçesinde; trafik eğitim alanı, küçük bir hayvanat bahçesi, yer satrancı, gösteri alanı, çadır kent, sebze yetiştirme alanı gibi aktivitelere yönelik alan kullanımı ve mekânsal önerileri içeren peyzaj tasarım projesi hazırlanmıştır

Kaynakça

  • Breul, L. T. (2005). Veränderte Schulhofgestaltung als Reaktion auf den Wandel der Kindheit, Hausarbeit, Fach Pädagogik an der Universität Lüneburg, ss.1-10.
  • Çukur, D., Özgüner, H. (2008). Kentsel Alanda Çocuklara Doğa Bilinci Kazandırmada Oyun Mekânı Tasarımının Rolü, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri: A, Sayı: 2, 177-187.
  • Fjortoft, I. (2004). Landscape as Playscape: The Effects Of Natural Environments on Children’s Play and Motor Development, Children, Youth and Environments, S.14 (2), 21-44.
  • Kiper, T. ve Karakaya, B. (2013). Edirne Kent Merkezindeki İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından İrdelenmesi, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 10(1), 59-71.
  • Mehlig, A ve Mehlig M. (2009). Playground Design: Safety Perspective, Keep Kids Active– International Workshop, Book of Abstracts, pp.90-93, Ankara.
  • Onur, B. (2007). Çocuk Tarih ve Toplum, İmge Kitabevi, 428 s., Ankara.
  • Özdemir, A. (2011). Okul Bahçesi Peyzaj Tasarım Anlayışındaki Değişim ve Bu Değişimin Uygulamaya Yansımalarının Bartın Kenti Örneğinde İrdelenmesi, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 19, 41-51.
  • Yılmaz, S. ve Bulut, Z. (2003). Kentsel Mekânlarda Çocuk Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi: Erzurum Örneği, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158.
  • Yörükoğlu, A. (2006). Çocuk Ruh Sağlığı (28. Baskı), Özgür Yayınları, 421 s., İstanbul.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Sağlık

Elif Sağlık

Abdullah Kelkit

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağlık, A., Sağlık, E., & Kelkit, A. (2015). Çanakkale Barbaros Günışığı Anaokulu Peyzaj Projesi. Artium, 3(1), 39-47.

Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University

Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0). 

28842https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/