Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKULDA ÇALGI KULLANMANIN EĞİTİM ÖĞRETİME ETKİSINE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: SAYI 19, 17 - 31, 31.01.2024

Öz

Sınıf öğretmeninin görev yaptığı sınıfın eğitim kalitesini arttırma hedefi,
kendini geliştirme ve becerilerini arttırma gayreti ile doğru orantılıdır. Müzik aleti
çalmanın genel bir ifade ile müziğin çocuklar üzerinde etkisinin önemli olması
nedeniyle, özellikle sınıf öğretmenlerinin de müzik aleti çalmaları ve müziğe ilişkin
tutumlarının olumlu olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, sınıf
öğretmenlerinin müzik aleti çalması ve bunu öğrencilerine kazandırmasının
öğrenciler üzerindeki etkisi ve eğitim öğretim süreçlerine katkısına ilişkin
öğretmenlerin görüşlerini tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemine göre
düzenlenen araştırmanın örneklemini Denizli ili Pamukkale İlçesinde kamu
ilkokullarında görev yapan 50 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Seçilen sınıf
öğretmenlerinin müzik aleti çalmayı bilen kişiler olması araştırma için önem arz
etmektedir. Bu kapsamda örneklem tespit edilirken bu ölçüt baz alınmış olup
araştırmanın örneklem yöntemi amaçsal örneklemelerden ölçüt örnekleme olarak
seçilmiştir. Ölçüt örnekleme gereği müzik aleti çalan 36 öğretmen çalışmaya dâhil
edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin müzik dersinin önemini bildikleri,
müziğe ilişkin ders sayılarının lisans müfredatında artırılması gerektiğini
düşündükleri, özellikle uzman kişilerin müzik öğretimi derslerini yürütmesi
gerektiği ve her öğretmenin müzik aleti çalması için lisans sürecinde öğretmen
adaylarına bir müzik aleti çalma becerisi kazandırılması gerektiğine yönelik
görüşler yer almaktadır.
Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Aleti Çalma Becerisi, İlkokul,
Sınıf Öğretmeni.

Etik Beyan

Etik kurul izin bilgileri Etik değerlendirmeyi yapan kurul adı: T.C. Pamukkale Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Etik değerlendirme kararının tarihi: 20.01.2023 Etik değerlendirme belgesi sayı numarası: E-93803232-622.02-319374

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akdemir, A. S. (2013).Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları, Journal of Turkish Studies, 8(12), 15-28.
  • Aksoy, Y. (2022). Müzik Öğretmenlerinin Geçici Koruma Statüsündeki Öğrencilerin Müzik Eğitimine Yönelik Görüşleri . MSGSÜ Sosyal Bilimler , 2(26) , 439-458 .
  • Albayrak, G. ve Turan, M. (2022). Sınıf öğretmenlerinin ilkokullarda müzik dersi materyal durumu ve öğretim programına ilişkin görüşleri. Online Journal Of Music Sciences, 7(2), 241263.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Çevik (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 145-168.
  • Çilingir, V. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi programı (2006) kazanımlarına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından irdelenmesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Davey, L. (1990). The Application of Case Study Evaluations, Practical Assessment, Research, and Evaluation, 2(2), 1-2.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (2. Edi.), (Edi. A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İlhan, A. Ç. (2003). Sınıf öğretmeni yetiştirme programları ve sanat eğitimi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 36(1), 13-24.
  • Mathers, N., Fox, N. ve Hunn, A. (2007). Surveys and Questionnaires, The NIHR RDS for the East Midlands / Yorkshire & the Humber.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi (Çev. Ed. S. Akbaba Altun, A. Ersoy). Ankara: Pegem Akademi.
  • Omona, J. (2013). Sampling in Qualitative Research: Improving the Quality of Research Outcomes in Higher Education, Makerere Journal of Higher Education, 4(2), 169-185.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. Londra: SAGE Publications, inc.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri. Bütün, M & Demir, S. B. (Edt.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Strauss, A. ve Corbin, J. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory (3rd Ed.). Thousand Oaks, London, New Delhi: SAGE Publications.
  • Yazgan (2020). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Programlarının Tarihçesi Ve Sorunları https://www.yankiyazgan.com/enstruman-calmaksarki- soylemek-birlikte-muzik-yapmanin-cocuklar-uzerindekietkileri- ve-onemi-uzerine/sayfasından erişilmiştir. Yin, R. K. (1994) Case study research: design and methods. 2nd edition. Thousand Oaks, CA: Sage. Yüksek Öğretim Kurumu (2007). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim -fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.pdf sayfasından erişilmiştir. Yurdakal, İ. H. (2018). Değişen sınıf öğretmenliği lisans program içeriğinin incelenmesi. Ulakbilge, 6, 1483-1499
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Mızrak 0000-0002-8193-8644

İbrahim Halil Yurdakal 0000-0002-6333-5911

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2024
Kabul Tarihi 22 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: SAYI 19

Kaynak Göster

APA Mızrak, M., & Yurdakal, İ. H. (2024). İLKOKULDA ÇALGI KULLANMANIN EĞİTİM ÖĞRETİME ETKİSINE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(SAYI 19), 17-31.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.