Bu çalışmanın amacı; ortaöğretim öğrencilerinin günlük yaşamda
karşılaştıkları olay ve olguları edindikleri alan bilgileri ile ne derece
bağlam kurduklarını araştırmaktır. Ayrıca kurulan bağlamların kalıcı ve anlamlı
öğrenmeye etkisi de incelenmek istenmiştir. Araştırma, Trabzon
ilinin 5 farklı Anadolu Lisesi’nde her bir okuldan 40 öğrenci olmak üzere
toplamda 200 tane 12. sınıf
öğrencisi ile yürütülmüştür. Geçmişte ya da halen var olan
bir durumu var olduğu durumuyla tespit etmeyi amaçlayan tarama modeli tercih
edilmiştir.
Fizik (5 soru), biyoloji (6
soru) ve kimya (4 soru) alanı ile ilgili uzman görüşü dahilinde belirlenmiş
toplamda 15 açık uçlu sorudan oluşan anket uygulaması ile araştırmanın verileri
toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir.
Araştırmanın
sonuçlarına göre; öğrencilerin çoğunun ders sürecinde fizik, biyoloji ve kimya
alanı ile ilgili edindikleri alan bilgileri ile günlük yaşamda karşılaştıkları
olay ve olgular arasında bağlam kuramadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca kazanım
odaklı hazırlanan açık uçlu sorular doğrultusunda anlamlı ve kalıcı öğrenmenin de
oluşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin öncelikle konuyu anlatıp ilgili
örneklerini sunmalarının yerine konuyla ilişkili bağlamlar üzerinden ders
akışını sağlamaları, tam öğrenmenin gerçekleşmesi hususunda işe yarayabileceği
şeklinde önerilerde bulunulmuştur.
Fen Bilimleri Eğitimi Bağlam Temelli Yaklaşım Ortaöğretim Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)