Amaç: Bu çalışmanın amacı, ebelik öğrencilerinin ders uygulamaları sırasında mülteci/sığınmacı kadınlarla iletişimde yaşadıkları güçlükleri ve iletişim becerilerini incelemektir.
Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı araştırma modeline göre 2019 yılında çalışmaya katılmayı kabul eden 254 ebelik öğrencisi ile yapılmıştır. Verilerin toplanması öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile klinik/saha uygulamalarında mülteci/sığınmacı kadınlara bakım verirken iletişimde yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirlemeye yönelik 19 sorudan oluşan bir anket formu ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi SPSS for Windows 21.0 istatistik paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Ebelik öğrencilerinin yaş ortalaması 20.92±1.75 (min 18, max 32)’dir. Öğrencilerin %89.8’i mülteci/sığınmacı kadınlara bakım verdiği süreçte iletişim sorunu yaşadığını, %76.8’i beden dili ile, %53.9’u Türkçe bilen hasta yakınından/başka bir hastadan yardım alarak iletişimin sürekliliğini sağladığını belirtmiştir. Göçün Türkiye’deki sağlık sistemine etkisini değerlendirmeleri istendiğinde, en çok “iş yükünün artması ile sağlık hizmet kalitesinin düştüğünü” belirtmişlerdir. Öğrencilerin sınıfı ile sığınmacı/mülteciler ile iletişim kurarken kullandıkları yöntem sayısı arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Araştırma sonucunda, ebelik öğrencilerinin mülteci/sığınmacı kadınlara bakım verirken dil engeli nedeniyle iletişimde sorun yaşadıkları ve sorunu çözmek için bireysel çaba gösterdikleri belirlenmiştir.
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
Objective: The aim of this study is to examine the difficulties and communication skills of midwifery students in communicating with refugee/asylum seeker women during their course applications.
Methods: This study was conducted according to descriptive research model with 254 midwifery students in 2019. The data were collected with a questionnaire consisting of 19 questions. These questions are aimed at determining the problems and solutions of communication problems while providing care to refugee women in socio-demographic characteristics and clinical/field applications. Statistical analysis of the obtained data was carried out using SPSS for Windows 21.0 statistical package program.
Results: The average age of midwifery students is 20.92±1.75 (min 18, max 32). 89.8% of the students stated that they had communication problems during the process of caring for refugee/asylum seeker women, 76.8% of them stated that they ensured the continuity of communication by body language, 53.9% of them got help from their relatives/other patients who knew Turkish. When asked to evaluate the impact of migration on the health system in Turkey, they mostly stated that "the quality of health services decreased with the increase in workload". It has been determined that there is a significant difference between the class of the students and the number of methods they use when communicating with asylum seekers/refugees (p<0.05).
Conclusion: As a result of the research, it was determined that midwifery students had problems in communication due to language barriers while giving care to refugee/asylum-seeking women and they made individual efforts to solve the problem.
Bulunmamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bulunmamaktadır |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.