BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİMİT KAVRAMINI KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNE / ON PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF THE LIMIT CONCEPT

Yıl 2011, Sayı: 23, - , 22.04.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının limit kavramında ki  kavramsal boyuttaki öğrenme düzeylerini incelemektir. Bu amaca yönelik olarak, öğretmen adaylarına Doğru-Yanlış tipi sorulardan oluşan bir test uygulanmıştır. Yazılı cevapların analizi, matematik öğretmen adaylarının limit kavramı ile ilgili kavramsal öğrenme boyutunda güçlük yaşadıklarını göstermiştir.

Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmen adayı, limit, kavramsal anlama, konu alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi

 

 

The purpose of this study is to investigate pre-service mathematics teachers’ conceptual learning levels in the limit concept. For this purpose, pre-service mathematics teachers were applied a test including open-ended type questions.  The analysis of the written response showed that pre-service mathematics teachers had difficulties in conceptual learning level in connection with the limit concept.

Key Words: Pre-service mathematics teachers, limit, conceptual understanding, subject-matter knowledge, pedagogical content knowledge

 

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Cihan Konyalıoğlu Bu kişi benim

Nilgün Tortumlu Bu kişi benim

Merve Durkaya

Seyfullah Hızarcı

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2013
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Konyalıoğlu, A. C., Tortumlu, N., Durkaya, M., Hızarcı, S. (2013). MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİMİT KAVRAMINI KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNE / ON PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF THE LIMIT CONCEPT. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(23).