In recent years,
integration of technology into education in Turkey has gained importance and
significant investments have made to rearrange the educaitonal institutions’
infrastructure in order to adapt technology. Along with that, all teachers need
to equip their classrooms with interactive boards to support their lessons with
IT eqiupments. In order to generalize the actively using of interactive boards in
classrooms, teachers’ troubles and needs should be determined. In this case,
the purpose of this study is to investigate the science teachers’ opinions
towards interactive boards. The study group of this research consists of 20
science teachers who claimed to use interactive boards actively in their
classroom practices. The data obtained
from the analysis of the conducted interviews to determine the opinions of
teachers’ common subjects used with interactive boards, purposes of using
interactive boards, students’ attitudes towards interactive boards, benefits of
using interactive boards, challenges of using interactive boards and
suggestions towards using interactive boards.
Interactive board science teachers teachers’ opinion educational technology
Ülkemizde
teknolojinin eğitime entegrasyonu son yıllarda önem kazanmış ve bu kapsamda
eğitim öğretim kurumlarının altyapısının teknolojiye uyumlu olarak yeniden
düzenlenmesine yönelik büyük yatırımlar yapılmıştır. Bütün öğretmenlerin aynı
anda BT (bilişim teknolojileri) ekipmanlarını derslerine destek amacıyla
kullanabilmeleri için her dersliğin etkileşimli tahta ile donatılması ihtiyacı
doğmuştur ve bunu gerçekleştirmek için harekete geçilmiştir. Bu bağlamda
teknolojinin asıl uygulayıcısı olan öğretmenlerin etkileşimli tahtalar ile
ilgili olarak hali hazırda yaşadıkları problemlerin ve hissettikleri
ihtiyaçların net bir şekilde tespit edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada
etkileşimli tahta kullanımı konusunda öğretmen görüşlerinin derinlemesine
ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Trabzon merkeze bağlı 5
ortaokulda görev yapmakta olan ve etkileşimli tahtayı derslerinde kullandığını
ifade eden 20 fen bilimleri öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşmeler
yürütülmüştür. Görüşmeler sonucunda öğretmenlerin etkileşimli tahtayı
görselliği desteklemek, zamandan tasarruf etmek ve soyut konuları daha somut
hale getirmek için kullandıkları, kullanırken teknik problemler ve internet
sorunları yaşadıkları ve hizmet içi eğitim eksiklikleri yaşadıkları ortaya
çıkmıştır. Bu sonuçlar ışığında öğretmenlere bu konuda verilebilecek eğitimde
dikkat edilecek noktalara yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Etkileşimli tahta fen bilimleri öğretmenleri öğretmen görüşleri eğitim teknolojileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 9 Sayı: 1 |
[email protected] http://www.e-ijer.com Adres: Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bornova/İzmir