Electric vehicles are seen as a
solution to depletion of energy and air pollution. As a result of this vision
the idea of contactless battery charging has been widespread. Contactless
energy transfer idea was first proposed by Nikola Tesla. The concept is based
on the transfer of energy between two coils which are not on a common core
through a very large air gap. In order for this transfer to be efficient both
coils have to work in resonant mode. In this paper, a brief history of these
system is given, the operation principles and system components are discussed.
Contactless Energy Transfer Systems Inductive Energy Transfer Systems Wireless Energy Transfer Systems Electric vehicles
Elektrikli araçların, enerji darboğazı ve çevre kirliliği sorunlarına
bir çözüm olarak görülmesi ile birlikte, bu araçların bataryalarının temassız
sistemlerle şarj edilmesi düşüncesi yaygınlaşmaya başlamıştır. İlk olarak
Nikola Tesla tarafından ortaya atılan temassız güç aktarımı düşüncesi,
enerjinin, ortak bir çekirdek üzerinde bulunmayan iki sargı arasında, oldukça
büyük bir hava aralığı üzerinden aktarılması ilkesine dayanmaktadır. Bu
aktarımın verimli olabilmesi için her iki sargının da rezonans koşullarında
çalışması gerekmektedir. Bu makalede, bu sistemlerin kısa bir tarihçesi
verilmekte, çalışma ilkesi ve bileşenleri tanıtılmaktadır.
Temassız Güç Aktarım Sistemleri Endüktif Güç Aktarım Sistemleri Kablosuz Güç Aktarım Sistemler Elektrikli Araçlar
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Akademik ve/veya teknolojik bilimsel makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11 |
EMO BİLİMSEL DERGİ
Elektrik, Elektronik, Bilgisayar, Biyomedikal, Kontrol Mühendisliği Bilimsel Hakemli Dergisi
TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18
bilimseldergi@emo.org.tr