Amaç: Yükseköğretim kurumları uzaktan eğitimle ilgili sorunlara çözüm ararken, öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin algıları merak konusu olmuştur. Bu araştırma, İlk ve Acil Yardım Programında öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde İlk ve Acil Yardım Programında öğrenim gören öğrencilerle yapılmıştır. Bu çok merkezli çalışmada “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya gönüllü olarak katılan dokuz yüz kırk sekiz öğrenci soruları kapsamlı bir şekilde yanıtlamıştır. Araştırmaya katılan erkek öğrencilerin (%26.4) tutum düzeyinin (m=92.00) orta, kız öğrencilerin (%73.6) (m=81.00) tutum düzeyinin düşük (p<0.001) olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin evlerindeki birey sayısı ile ölçek puanları arasında negatif yönlü zayıf ve anlamlı bir ilişki (r=0.073, p=0.025) bulunurken, ailelerinin ortalama gelirleri ile ölçek puanları arasında pozitif yönlü zayıf ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=0,013, p<0,001).
Sonuç: Öğrenciler, sağlık eğitiminin uzaktan verilmesine yönelik düşük düzeyli tutumlar geliştirdiler. Bu da uzaktan eğitimin etkililiğini azaltan faktörlerden biridir.
Tutum ölçeği Dijital eğitim Uzaktan eğitim İlk ve acil yardım Paramedik
Objectives: While higher education institutions were looking for a solution to the problems with distance education, students' perceptions of distance education became a matter of curiosity. This study was conducted to evaluate the students' attitudes studying in the First and Emergency Aid Program towards distance education.
Materials and Methods: The research was conducted with the students studying in the First and Emergency Aid Program in the spring semester of the 2019-2020 academic year. In this multicenter study, the "Attitude Scale towards Distance Education" was used.
Results: Nine hundred forty-eight students who voluntarily participated in the study answered the questions comprehensively. It was determined that the attitude level of male students (26.4%) participating (m=92.00) was moderate, and the level of attitude of female students (73.6%) (m=81.00) was low (p<0.001). While a negative and weak significant relationship was found between the number of individuals in the students' homes and their scale scores (r=0.073, p=0.025), a positive and weak significant relationship was found between the average income of their families and the scale score (r=0.013, p<0.001).
Conclusion: Students developed low-level attitudes towards the remote delivery of health education. This is one of the factors that reduce the effectiveness of distance education.
Attitude scale Digital education Distance learning First and emergency aid Paramedic
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Acil Tıp |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 3 |