Fraktal geometri son yıllarda matematik öğretim programlarımızda yer almaya başlayan bir konudur. Bu konunun matematik öğretim programlarına entegre edilmesi sürecinin başarılı olması için fraktalların öğretimine yönelik matematik öğretim programlarında ve ders kitaplarında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve eksikliklerinin belirlenmesi gereklidir. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf matematik öğretim programı ve ders kitaplarını fraktal geometri konusu kapsamında değerlendirmektir. Bu bağlamda çalışmanın ilk bölümünde fraktalların temel özellikleri tanımlandı. Diğer bölümünde ise 8. sınıf matematik öğretim programında ve ders kitaplarında yer alan fraktal geometri konusuyla ilgili yapılan çalışmalar değerlendirildi ve önerilerde bulunuldu.
fraktal geometri fraktalların öğretimi matematik öğretim programı
Fractals are recently integrated into mathematics curriculums in Turkey. Because the integration
process is successful, it is important that the studies of teaching fractals in the mathematics curriculum and
textbooks should be assessed. The purpose of this study was to assess the grade 8 elementary school
mathematics curriculum, textbooks and workbooks within the scope of fractal geometry. In this respect, in the
first part of the study the basic characteristics of fractals were defined. And the other parts of the study, the
studies in the mathematics curriculum and textbooks within the scope of fractals were evaluated and some
suggestions were recommended.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |