Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effective Tools As A Developing Scientific Process Skills In Inquiry-Based Science Laboratories: Vee & I Diagrams

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 62 - 75, 26.06.2007

Öz

The purpose of this study was to investigate whether ‘Brain-Based Learning’ has an effect on
academic success and retention. The study was conducted in ehit Ali Gaffar Okkan Elementary School,
Eskiehir in fall term in 2004-2005 academic years. Experimental design with pre-post test control group model
and both qualitative and quantitative data collection methods were used in the study. Findings of study indicate
that there was a significant difference between the success and retention of control group and experimental
group, experimental group being more successful than the control group. The learners seemed to have positive
perspectives on Brain- Based Learning. They seemed to think that Brain- Based Learning provides memorable
and enjoyable learning experiences without a need for memorizing content

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün. (2003). Aktif Ö renme. zmir: E itim Dünyası Yayınları.
  • Akıno lu, Orhan. (2002). “Geli im ve Ö renme”. (Cemil Öztürk & Dursun Dilek, Ed). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ö retimi. Ankara: Pegem Yayıncılık, (83-110).
  • Caine, Renate Nummela & Geoffrey Caine.(1997). Unleashing the Power of Perceptual Change the Potential of Brain Based Teaching. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Caine, Renate Nummela & Geoffrey Caine. (2002). Beyin Temelli Ö renme. Gülten Ülgen. (Çev. Ed). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Caulfield, Joan, Sue Kid & Thel Kocher. (2000). Brain Based Instruction in Action, Educational Leadership. 58(3), 62-65.
  • D’Arcangelo, Marcia. (2000). How Does the Brain Develop?, Educational Leadership. 58(3), 68-71.
  • Deveci, Handan. (2003). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Ö renmenin Ö rencilerin Derse
  • li kin Tutumlarına, Akademik Ba arılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Eski ehir:
  • Anadolu Üniversitesi E itim Fakültesi Yayınları.
  • Getz, Christine Margaret. (2003). Application of Brain-Based Learning Theory for Community College Developmental English Students: A Case Study. Retrieved on 19-October-2004, at URL: http//www.lib.umi.com/dissertations/ fullcit/ 310709.
  • Gibson, Sue & Roberta McKay. (2003). What Constructivist Theory and Brain Research May Offer Social http://www.quasar.ualberta.ca/css/Css_35_4/ Arconstructionist _theory.htm. Retrieved on
  • October-2003, at URL:
  • Given, Barbara K. (2002). Teaching To The Brain’s Natural Learning Systems. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Jensen, Eric. (1998a). Teaching With The Brain In Mind. Alexandria: ASCD (Association for Supervision and Curriculum Development).
  • Jensen, Eric. (1998b). Introduction to Brain-Compatible Learning. San Diego: The Brain Store.
  • Karasar, Niyazi. (1998). Bilimsel Ara tırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kısakürek, Mehmet Ali. (1989). Sosyal Bilgiler Ö retimi. Bekir Özer. (Ed). Eski ehir: Anadolu Üniversitesi Açıkö retim Fakültesi Yayınları.
  • Mangan, Margaret Angermeyer. (1998). Brain Compatible Science. Illinois: Skylight Training and Publishing.
  • Özden, Yüksel. (2003). Ö renme ve Ö retme. (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sousa, David. (2000). How the Brain Learns. California: Corwin Press.
  • Sözer, Ersan. (1998). Sosyal Bilimler Kapsamında Sosyal Bilgilerin Yeri ve Önemi. (Gürhan Can, Ed). Sosyal Bilgiler Ö retimi. Eski ehir: Açıkö retim Fakültesi Yayınları, ss.1-8.
  • Stevens, Judy. (2001). For the Learners' Sake: Brain-Based Instruction for the 21st Century. Tucson: Zephyr Press.
  • Tekin, Halil. (2000). E itimde Ölçme ve De erlendirme. On dördüncü baskı. Ankara: Yargı Yayınları.
  • Tileston, Donna Walker. (2000). 10 Best Teaching Practices : How Brain Research Learning Styles, and Standards Define Teaching Competencies. Thousand Oaks: Corwin Press.
  • Türnüklü, Abbas. (2001). E itimbilim Alanında Aynı Ara tırma Sorusunu Yanıtlamak çin Farklı Ara tırma Tekniklerinin Birlikte Kullanılması, E itim ve Bilim, 26(120), 8-13.
  • Voelz, Judith Liscombe. (1994). The Neuropsychological Implications of Hemispheric Learning (and teaching) Preferences on the Achievement of College Prep Students: In Search of Brain-Based Education. URL:http://www.lib.umi.com/dissertations/fullcit/ 9504340. on
  • October-.2004, at
  • Yıldırım, Ali ve Hasan im ek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 62 - 75, 26.06.2007

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıfta Sosyal Bilgiler dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Deneme modellerinden "ön test-son testi kontrol gruplu model "e göre desenlenen araştırma, 2004-2005 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir Şehit Ali Gaffar Okkan İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, verilerin toplanmasında nitel ve nicel veri toplama yöntemleri birlikte kullanılan yöntem çeşitlemesine gidilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Sosyal Bilgiler dersinde beyin temelli öğrenme yaklaşımı uygulanan deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulanacağı kontrol grubunun akademik başarıları ve öğrenmenin kalıcılık düzeyi arasındaki deney grup lehine anlamlı bir fark vardır. Olumlu yöndedir. Öğrenciler beyin temel öğrenmenin öğrenmek ezbercilikten uzaklaştırdığını; kalıcı ve zevkli öğrenme sağladığını düşünmektedir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün. (2003). Aktif Ö renme. zmir: E itim Dünyası Yayınları.
  • Akıno lu, Orhan. (2002). “Geli im ve Ö renme”. (Cemil Öztürk & Dursun Dilek, Ed). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ö retimi. Ankara: Pegem Yayıncılık, (83-110).
  • Caine, Renate Nummela & Geoffrey Caine.(1997). Unleashing the Power of Perceptual Change the Potential of Brain Based Teaching. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Caine, Renate Nummela & Geoffrey Caine. (2002). Beyin Temelli Ö renme. Gülten Ülgen. (Çev. Ed). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Caulfield, Joan, Sue Kid & Thel Kocher. (2000). Brain Based Instruction in Action, Educational Leadership. 58(3), 62-65.
  • D’Arcangelo, Marcia. (2000). How Does the Brain Develop?, Educational Leadership. 58(3), 68-71.
  • Deveci, Handan. (2003). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Ö renmenin Ö rencilerin Derse
  • li kin Tutumlarına, Akademik Ba arılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Eski ehir:
  • Anadolu Üniversitesi E itim Fakültesi Yayınları.
  • Getz, Christine Margaret. (2003). Application of Brain-Based Learning Theory for Community College Developmental English Students: A Case Study. Retrieved on 19-October-2004, at URL: http//www.lib.umi.com/dissertations/ fullcit/ 310709.
  • Gibson, Sue & Roberta McKay. (2003). What Constructivist Theory and Brain Research May Offer Social http://www.quasar.ualberta.ca/css/Css_35_4/ Arconstructionist _theory.htm. Retrieved on
  • October-2003, at URL:
  • Given, Barbara K. (2002). Teaching To The Brain’s Natural Learning Systems. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Jensen, Eric. (1998a). Teaching With The Brain In Mind. Alexandria: ASCD (Association for Supervision and Curriculum Development).
  • Jensen, Eric. (1998b). Introduction to Brain-Compatible Learning. San Diego: The Brain Store.
  • Karasar, Niyazi. (1998). Bilimsel Ara tırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kısakürek, Mehmet Ali. (1989). Sosyal Bilgiler Ö retimi. Bekir Özer. (Ed). Eski ehir: Anadolu Üniversitesi Açıkö retim Fakültesi Yayınları.
  • Mangan, Margaret Angermeyer. (1998). Brain Compatible Science. Illinois: Skylight Training and Publishing.
  • Özden, Yüksel. (2003). Ö renme ve Ö retme. (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sousa, David. (2000). How the Brain Learns. California: Corwin Press.
  • Sözer, Ersan. (1998). Sosyal Bilimler Kapsamında Sosyal Bilgilerin Yeri ve Önemi. (Gürhan Can, Ed). Sosyal Bilgiler Ö retimi. Eski ehir: Açıkö retim Fakültesi Yayınları, ss.1-8.
  • Stevens, Judy. (2001). For the Learners' Sake: Brain-Based Instruction for the 21st Century. Tucson: Zephyr Press.
  • Tekin, Halil. (2000). E itimde Ölçme ve De erlendirme. On dördüncü baskı. Ankara: Yargı Yayınları.
  • Tileston, Donna Walker. (2000). 10 Best Teaching Practices : How Brain Research Learning Styles, and Standards Define Teaching Competencies. Thousand Oaks: Corwin Press.
  • Türnüklü, Abbas. (2001). E itimbilim Alanında Aynı Ara tırma Sorusunu Yanıtlamak çin Farklı Ara tırma Tekniklerinin Birlikte Kullanılması, E itim ve Bilim, 26(120), 8-13.
  • Voelz, Judith Liscombe. (1994). The Neuropsychological Implications of Hemispheric Learning (and teaching) Preferences on the Achievement of College Prep Students: In Search of Brain-Based Education. URL:http://www.lib.umi.com/dissertations/fullcit/ 9504340. on
  • October-.2004, at
  • Yıldırım, Ali ve Hasan im ek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuba Çengelci

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çengelci, T. (2007). Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. İlköğretim Online, 6(1), 62-75.
AMA Çengelci T. Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. İOO. Mart 2007;6(1):62-75.
Chicago Çengelci, Tuba. “Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya Ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi”. İlköğretim Online 6, sy. 1 (Mart 2007): 62-75.
EndNote Çengelci T (01 Mart 2007) Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. İlköğretim Online 6 1 62–75.
IEEE T. Çengelci, “Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi”, İOO, c. 6, sy. 1, ss. 62–75, 2007.
ISNAD Çengelci, Tuba. “Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya Ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi”. İlköğretim Online 6/1 (Mart 2007), 62-75.
JAMA Çengelci T. Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. İOO. 2007;6:62–75.
MLA Çengelci, Tuba. “Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya Ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi”. İlköğretim Online, c. 6, sy. 1, 2007, ss. 62-75.
Vancouver Çengelci T. Sosyal Bilgiler Dersinde Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. İOO. 2007;6(1):62-75.