Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USE OF SOCIAL MEDIA IN THE INTEGRATION PROCESS OF REFUGEES: EXAMPLE OF SYRIAN REFUGEES LIVING IN SANLIURFA

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 501 - 520, 30.11.2021
https://doi.org/10.47107/inifedergi.977575

Öz

The inclusion of social media platforms in our lives has made it effective in many areas. Today, individuals meet their needs such as communication, entertainment, following the news, shopping and integration through social media platforms. Social media is especially important for the integration of individuals immigrating to a different country. Individuals who have the opportunity to communicate with other individuals through social media platforms can share their feelings, thoughts, expectations and requests with the individuals they communicate with. On the other hand, thanks to social media platforms, individuals who are new to society can communicate with both the individuals of the society and the individuals who are later included in the society, and make sense of the society they have just joined by taking advantage of these platforms. In this study on Syrian refugees living in Şanlıurfa, the social media usage habits of the refugees were investigated during the integration process. In the study, the social media use of refugees whose survey technique was used was tried to be investigated in full detail. It has been determined that refugees benefit greatly from social media during the integration process, and that refugees have an integration attitude, but they feel they belong to their own culture. Among the findings of the study, participants benefited from the internet quite often. Participants stated that they use social media in order to integrate into Turkish culture. Among the findings of the study, the most used media of the participants was Turkish social media and then ethnic social media.

Kaynakça

  • Referans1 Aksakal, T. (2015). Etkili Kamusal Halkla İlişkiler Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı ve Türkiye'de Youtube'nin Kapatılması Örneği. A. Büyükaslan, & A. M. Kırık (Dü) içinde, Sosyal Medya Araştırmaları 1 (s. 159-190). Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Referans2Balle, F., & Eymery, G. (1991). Yeni Medyalar. (M. S. Şakiroğlu, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Referans3Boyd, M. D., & Ellison, N. B. (2007). Social Network Sites: History and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Referans4Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The Benefits of Facebook “Friends:” Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143-1168.
  • Referans5Erdal, C. (2013). Sosyal Medya ve 'Paylaşım Kültürü'. C. Bilgili, & G. Şener (Dü) içinde, Medya ve Ağ Kültürü-2 (s. 55-68). İstanbul: Ege Basım.
  • Referans6Güçdemir, Y. (2012). Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Referasn7Güllüpınar, F. (2012). Göç Olgusunun Ekonomi-Politiği ve Uluslararası Göç Kuramları Üzerine Bir Değerlendirme. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 53-85.
  • Referans8Gülnar, B. (2011). Yabancı Öğrencilerde Kültürleşme ve Medya Kullanımı. Global Media Journel, 2(3), 51-68.
  • Referans9Gülnar, B., & Balcı, ş. (2011). Yeni Medya ve Küreselleşen Toplum. Konya: Sebat Ofset Yayıncılık.
  • Referans10Gündüz, & Engin. (2016). Sosyal Medya ve Dijital Kimlik Olgusu. B. Ali, & A. M. Kırık (Dü) içinde, Sosyal Medya Araştırmaları 3 (s. 43-60). Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Referans11Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Referans12Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Referans13Kara, T. (2015). Ello: Kapitalist Çağın Mahremiyet Tehditine Yeni Bir Alternatif Mi? D. Yengin, & D. Yengin (Dü.) içinde, Sosyal Medya Araştırmaları (s. 469-494). İstanbul: Paloma Yayınevi.
  • Referans14Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri. F. Aydoğan, & A. Akyüz (Dü) içinde, İkinci Medya Çağında İnternet (s. 61-92). İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Referans15Önen, C., Güneş, G., Türeme, A., & Ağaç, P. (2014). Bir Mülteci Kampında Yaşayan Suriyelilerde Depresyon ve Anksiyete Durumu. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 223-230.
  • Referans16Türk Kızılayı Göç ve Mülteci Hizmetleri Müdürlüğü, T. K. (2017). Göç ve İstatistik Raporu. Ankara: Türk Kızılayı Genel Müdürlüğü.
  • Referans17Uluç, G., & Yarcı, A. (2018). Sosyal Medya Kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(52), 88-102.
  • Referans18Zeria, A. (2011). Kültürel İşbirliğinde Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim. E. Esen, & Z. Yazıcı (Dü) içinde, Onlar Bizim Hemşehrilerimiz Uluslararası Göç ve Hizmetlerin Kültürlerarası Açılımı (s. 129-137). Ankara: Siyasal Kitapevi.

USE OF SOCIAL MEDIA IN THE INTEGRATION PROCESS OF REFUGEES: EXAMPLE OF SYRIAN REFUGEES LIVING IN ŞANLIURFA

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 501 - 520, 30.11.2021
https://doi.org/10.47107/inifedergi.977575

Öz

Sosyal medya platformlarının hayatımıza dahil olması birçok alanda onu etkili kılmıştır. Bugün bireyler sosyal medya platformları aracılığı ile iletişim, eğlence haber alma, günceli takip etme, alışveriş ve entegrasyon gibi ihtiyaçlarını bu platformlar aracılığı ile gidermektedir. Özellikle farklı bir ülkeye göç eden bireylerin entegrasyonu açısından sosyal medya, büyük önem arz etmektedir. Sosyal medya platformları üzerinden diğer bireyler ile iletişime geçme fırsatı bulan bireyler duygularını, düşüncelerini, beklentilerini, isteklerini iletişim kurdukları bireyler ile paylaşabilmektedir. Diğer taraftan sosyal medya platformları sayesinde topluma yeni dahil olan bireyler hem toplumun öz bireyleri ile hem de kendisi gibi topluma sonradan dahil olan bireyler ile iletişime geçebilmekte ve yeni katıldıkları toplumu, bu platformlardan faydalanarak anlamlandırabilmektedir. Şanlıurfa’da yaşayan Suriyeli sığınmacılar üzerinde gerçekleştirilen bu çalışmada entegrasyon sürecinde sığınmacıların sosyal medya kullanım alışkanlıkları araştırılmıştır. Çalışmada anket tekniği kullanılmış; sığınmacıların sosyal medya kullanımları tüm detayları ile araştırılmaya çalışılmıştır. Sığınmacıların entegrasyon sürecinde sosyal medyadan oldukça fazla faydalandıkları, sığınmacıların bütünleşme tutumu içerinde olduğu buna karşın kendilerini öz kültürlerine ait hissettikleri belirlenmiştir. Katılımcıların internetten oldukça sık yararlanması da araştırmanın bulguları arasındadır. Katılımcılar sosyal medyayı Türkiye’ye entegre olmak amacıyla kullandığını belirtmiştir. Araştırmada katılımcıların en fazla kullandığı medya organının Türk sosyal medyası olduğu, ardından etnik sosyal medya olduğu araştırmanın bulguları arasındadır.

Kaynakça

  • Referans1 Aksakal, T. (2015). Etkili Kamusal Halkla İlişkiler Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı ve Türkiye'de Youtube'nin Kapatılması Örneği. A. Büyükaslan, & A. M. Kırık (Dü) içinde, Sosyal Medya Araştırmaları 1 (s. 159-190). Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Referans2Balle, F., & Eymery, G. (1991). Yeni Medyalar. (M. S. Şakiroğlu, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Referans3Boyd, M. D., & Ellison, N. B. (2007). Social Network Sites: History and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Referans4Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The Benefits of Facebook “Friends:” Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143-1168.
  • Referans5Erdal, C. (2013). Sosyal Medya ve 'Paylaşım Kültürü'. C. Bilgili, & G. Şener (Dü) içinde, Medya ve Ağ Kültürü-2 (s. 55-68). İstanbul: Ege Basım.
  • Referans6Güçdemir, Y. (2012). Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Referasn7Güllüpınar, F. (2012). Göç Olgusunun Ekonomi-Politiği ve Uluslararası Göç Kuramları Üzerine Bir Değerlendirme. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 53-85.
  • Referans8Gülnar, B. (2011). Yabancı Öğrencilerde Kültürleşme ve Medya Kullanımı. Global Media Journel, 2(3), 51-68.
  • Referans9Gülnar, B., & Balcı, ş. (2011). Yeni Medya ve Küreselleşen Toplum. Konya: Sebat Ofset Yayıncılık.
  • Referans10Gündüz, & Engin. (2016). Sosyal Medya ve Dijital Kimlik Olgusu. B. Ali, & A. M. Kırık (Dü) içinde, Sosyal Medya Araştırmaları 3 (s. 43-60). Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Referans11Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Referans12Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Referans13Kara, T. (2015). Ello: Kapitalist Çağın Mahremiyet Tehditine Yeni Bir Alternatif Mi? D. Yengin, & D. Yengin (Dü.) içinde, Sosyal Medya Araştırmaları (s. 469-494). İstanbul: Paloma Yayınevi.
  • Referans14Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri. F. Aydoğan, & A. Akyüz (Dü) içinde, İkinci Medya Çağında İnternet (s. 61-92). İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Referans15Önen, C., Güneş, G., Türeme, A., & Ağaç, P. (2014). Bir Mülteci Kampında Yaşayan Suriyelilerde Depresyon ve Anksiyete Durumu. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 223-230.
  • Referans16Türk Kızılayı Göç ve Mülteci Hizmetleri Müdürlüğü, T. K. (2017). Göç ve İstatistik Raporu. Ankara: Türk Kızılayı Genel Müdürlüğü.
  • Referans17Uluç, G., & Yarcı, A. (2018). Sosyal Medya Kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(52), 88-102.
  • Referans18Zeria, A. (2011). Kültürel İşbirliğinde Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim. E. Esen, & Z. Yazıcı (Dü) içinde, Onlar Bizim Hemşehrilerimiz Uluslararası Göç ve Hizmetlerin Kültürlerarası Açılımı (s. 129-137). Ankara: Siyasal Kitapevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Kuzucanlı 0000-0003-3584-0133

Aytekin Can 0000-0002-7620-3766

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kuzucanlı, G., & Can, A. (2021). USE OF SOCIAL MEDIA IN THE INTEGRATION PROCESS OF REFUGEES: EXAMPLE OF SYRIAN REFUGEES LIVING IN SANLIURFA. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 6(2), 501-520. https://doi.org/10.47107/inifedergi.977575