BibTex RIS Kaynak Göster

Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği

Yıl 2015, Sayı: 16, 27 - 45, 11.01.2016
https://doi.org/10.18603/std.18344

Öz

1960’lardan günümüze sanata, sanatçıya ve sanat yapıtına karşı algılar değişmiş, kavramsal sanat, performans sanatı, vücut sanatı, video sanatı gibi disiplinlerarası özellikler taşıyan sayısız sanat hareketi, sanat eğitimi sürecini de yeniden değerlendirme zorunluluğu getirmiştir. Bu anlamda çalışmada, desen eğitiminde disiplinlerarası bir yaklaşım olarak desen-edebiyat ilişkisi irdelenmektedir. Desen eğitiminde edebiyatın rolü, Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü 1. Sınıf öğrencilerinin Desen dersi final projeleri olarak hazırlanan bir uygulama örneği ile ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Çalışma, desen dersinin disiplinlerarasılık bağlamında yeniden ele alınması gerekliliğine vurgu yapmaktadır.

Kaynakça

  • Ak, S. A. (2003). Fotoğraf/Söz Kavuşması. İstanbul: Bileşim Yayınevi.
  • Altunay, A. (2004). Mekanik Sanattan Elektronik Sanata Geçiş ve Video Sanatı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları; No:1539, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 54.
  • Araz, G. (18-24 Ekim 2009). “Yeni Dünya, Yeni Sanat”. Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (Fine Arts & Design Symposium) Uluslararası Katılımlı Güzel Sanatlar ve Tasarım Sempozyumu, Eskişehir.
  • Atakan, N. (1998). Arayışlar, Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Aytaç, G. (2005). Edebiyat ve Medya. Ankara: Hece Yayınları.
  • Bingöl, P. M. ve Kayahan, Z. (27-28 Nisan 2015). “Desen Eğitiminde Birleşik Bir Program Önerisi”, 2. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyum ve Çalıştayı. Başkent Üniversitesi, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Ankara.
  • Bingöl, P. M. ve Taşpınar, E. Ş. (20-25 Ekim 2014). “Sanatın Dönüştürme Biçimleri Üzerine Bir İnceleme”, 58-65. Uluslararası Sanat ve Tasarım Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, İzmir.
  • Buğra, B. H. (2000). Cumhuriyet Döneminde Resim Edebiyat İlişkisi. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Erdal, G. G. (18-24 Ekim 2009). “Disiplinlerarası Sanat Etkileşiminde 20. Yüzyılın ilk yarısında Resim ve Müzikte Ortak Kavramlar”, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (Fine Arts & Design Symposium) Uluslararası Katılımlı Güzel Sanatlar ve Tasarım Sempozyumu, Eskişehir.
  • Graf, M. (2008). Genco Gülan: Kavramsal Renkler. Çev: Bengi Gün ve diğerleri. İstanbul:Galeri Perform Yayınları, Sanat No:1.
  • Heptunalı, Ö. (2007). “Günümüzde Plastik Sanatlarda Yeni Sanat Yaklaşımları ve Bu Yaklaşımların Sanat Eğitimindeki Yeri”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Jones, C. (2009). Interdisciplinary Approach - Advantages, Disadvantages, and the Future Benefits of Interdisciplinary Studies, ESSAI: Vol. 7, Article 26.
  • Kayahan, Z. (2010). İlköğretim I. Kademe 5. Sınıf Görsel Sanatlar Eğitimi Dersinde Hikaye Anlatım Yönteminin Yaratıcılığa Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara. 44
  • Lynton, N. (2004). Modern Sanatın Öyküsü. 3. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Meyers, J. (1975). Painting and The Novel.U.S.A: Manchester University Press, Barnes&Noble Books.
  • Pekmezci, H. (08-10 Mayıs 2002). “Eğitim-Sanat Eğitimi-Nitelikli İnsan Eğitimi”. Sanat Eğitimi Sempozyumu, , G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi “Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme”, Ankara.
  • Sözen, N. H. (2010). “Sanatta Disiplinlerarası Bir Yaklaşım: Enstalasyon Sanatı ve Genco Gülan Örneklemi”. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 6. Sayı, Aralık.
  • Suraco, T. L. (2006). An Interdisciplinary Approach in The Art Educatıon Curriculum, A Thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Art Education in the College of Arts and Sciences Georgia State University.
  • Türkdoğan, T. (2014). Sanat Kültür Politika-Modernizm Sonrası Tartışmalar. 1. Basım. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ünser, O. (2004). Kelimelerden Görüntüye. İstanbul:Es Yayınları.
  • Yamaner, G. (2007). Postmodernizm ve Sanat.Ankara: Algıyayınları.
  • Yılmaz, M. (2005). Modernizmden Postmodernizme Sanat. 1. Baskı. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • İnternet: Edebiyat ve Resim. (14 Mart 2013).
  • Web:http://edebiyatkalemi.blogspot.com.tr/search/label/Edebiyat%20ve%20Resim30 Ekim 2015’de alınmıştır.
  • İnternet: Metamorphosis (2012 film). (21 May 2015).
  • Web:https://en.wikipedia.org/wiki/Metamorphosis_(2012_film)30 Ekim 2015’de alınmıştır.
  • İnternet: Roman Resme Dönüştü.(20 Aralık 2013).
  • Web:http://www.haberler.com/roman-resme-donustu-5447598-haberi- 30 Ekim 2015’de alınmıştır.
  • İnternet: The Novel as an Art Form (Museum of Modern Art in Warsaw & Cricoteka). (October, 2013). 45
  • Web:http://www.thebooklovers.info/The-Novel-as-an-Art-Form-Museum-of-Modern-Artin-Warsaw-Cricoteka 30 Ekim 2015’de alınmıştır.
  • Resim 1-2: http://www.thebooklovers.info/THE-BOOK-LOVERS
  • Resim 3-4-5-6-7-8-9: Mehtap Pazarlıoğlu Bingöl Desen Atölye Öğrenci Çalışmaları Arşivi.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehtap Pazarlıoğlu Bingöl

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Pazarlıoğlu Bingöl, M. (2016). Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği. Sanat Ve Tasarım Dergisi(16), 27-45. https://doi.org/10.18603/std.18344
AMA Pazarlıoğlu Bingöl M. Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. Ocak 2016;(16):27-45. doi:10.18603/std.18344
Chicago Pazarlıoğlu Bingöl, Mehtap. “Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka Ve Wells Örneği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 16 (Ocak 2016): 27-45. https://doi.org/10.18603/std.18344.
EndNote Pazarlıoğlu Bingöl M (01 Ocak 2016) Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi 16 27–45.
IEEE M. Pazarlıoğlu Bingöl, “Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 16, ss. 27–45, Ocak 2016, doi: 10.18603/std.18344.
ISNAD Pazarlıoğlu Bingöl, Mehtap. “Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka Ve Wells Örneği”. Sanat ve Tasarım Dergisi 16 (Ocak 2016), 27-45. https://doi.org/10.18603/std.18344.
JAMA Pazarlıoğlu Bingöl M. Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016;:27–45.
MLA Pazarlıoğlu Bingöl, Mehtap. “Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka Ve Wells Örneği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 16, 2016, ss. 27-45, doi:10.18603/std.18344.
Vancouver Pazarlıoğlu Bingöl M. Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016(16):27-45.