In this study, garden of Canakkale Barbaros Sunshine Preschool redesigned with the requests of the school principal and parents. In the design process, it was explained which steps were carried out and what were paid attention. During the survey, current state of preschool garden was determined and a meeting was organized with the participation of school principal, teachers, parent-teacher association and parents. and got their proposal. According to demand and needs, it began to work considering to number of students and their ages. At the end of the studies, in the garden of Canakkale Barbaros Sunshine Preschool, landscape design project including using the space intended for activities such as traffic training area, a small zoo, chess, show area, tent city, green house, and spatial proposals was designed
Bu çalışmada Çanakkale Barbaros Günışığı Anaokulu bahçesi, okul yönetimi ve velilerin istekleri doğrultusunda yeniden tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde hangi aşamaların gerçekleştirildiği ve nelere dikkat edildiği aktarılmıştır. Sörvey aşamasında anaokulu bahçesinin mevcut durumu tespit edilmiş, okul müdürü, ilgili öğretmenler, okul aile birliği ve veliler ile toplantılar yapılmış ve önerileri alınmıştır. Talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenci sayısı ve yaşları da dikkate alınarak çalışmalara başlanmıştır. Yapılan çalışmalar neticesinde Çanakkale Barbaros Günışığı Anaokulu bahçesinde; trafik eğitim alanı, küçük bir hayvanat bahçesi, yer satrancı, gösteri alanı, çadır kent, sebze yetiştirme alanı gibi aktivitelere yönelik alan kullanımı ve mekânsal önerileri içeren peyzaj tasarım projesi hazırlanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 3 Issue: 1 |
Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University
Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0).
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/