The basic aim of the architectural design education is to bring design student in ‘ability of doing design’. With gaining ability of designing the design student can think in three dimension and imagine the object which were not exist. He/She can experience this ability in three dimensional thinking with design tools. One of the basic design tools is ‘Architectural Perspective’ in architectural design education. Indıvıduals are think, percept and learn in different ways. They behave differently from each other. This paper, investigates the relationship between the learning styles and perspective drawing performance of the first year architectural design students in Department of Architecture of Mersin University.The different learning styles of individuals effects the performance of the ability of the perspective drawing ability. The results of this study is useful for the architectural design education
Mimarlık eğitiminde öncelikli olarak hedeflenen bireye ‘tasarım yapabilme kabiliyetinin’ kazandırılmasıdır. Birey, tasarım yapabilme ile gerçekte var olmayanı hayal edebilme ve üçüncü boyutta düşünebilme yeteneği kazanır. Üçüncü boyutta düşünebilen birey bunu tasarım araçları ile deneyimler. En temel tasarım araçlarından olan Mimari Perspektif ile bireye üçüncü boyutta düşünebilme, algılama ve ifade edebilme becerisinin kazandırılması amaçlanır. Her birey, farklı şekillerde düşünür, algılar ve öğrenir. Öğrenirken birbirinden farklı davranışlar sergiler.
Bu çalışmada, Mersin Üniversitesi Mimarlık Bölümü Birinci Sınıf öğrencilerinin perspektif çizebilme ve algılayabilme yetenekleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada farklı öğrenme stillerine sahip bireylerin mimari tasarım eğitiminde perspektif çizebilmedeki başarılarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu mimarlık birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen bulguların Mimari Tasarım Eğitimine önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 3 Issue: 2 |
Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University
Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0).
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/