Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Following the co-design experience; Hasan Kalyoncu University, Department of Physical Therapy and Rehabilitation, Education and Application Building Design Process

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 9 - 16, 25.02.2018

Öz

The aim of this study is to make a process
evaluation through architectural project that is produced with the co-designing
approach, on Hasan Kalyoncu University Physical Therapy and Rehabilitation
Department, education and implementation Building. As known, design is often a
complex process, with topics that often address different disciplines. The
success of the design depends on the accuracy of the predictions. Users'
demands and past experiences can play a key role in increasing the accuracy of
decisions. The role of this role can be enhanced especially in the buildings
that will serve on more specific topics. In this study, decision making mechanism
is developed by bringing together different actors in architectural design and
building production process. This process can be quite challenging and
laborious but it produces solutions from the start to possible problems that
may arise after the completion of the design process. In this respect, it
contributes to the production of more economically and more functional
buildings. It is considered that the research will contribute to the process
design in architectural design and implementation projects to be done on
similar subjects.

Kaynakça

  • Bayazıt, N. (1994). Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metodlarına giriş. İstanbul : Literatür Yayıncılık.
  • İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç, Kavramlar-İlişkiler. 1. İstanbul: Yem Yayınları.
  • Ketizmen, Önal G. (2011). Yaratıcılık ve kültürel bağlamda mimari tasarım süreci. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 16(1), 155-162.
  • Lawson, B. (1990). How Designers Think. Boston : Butterworth Architecture Press.

Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 9 - 16, 25.02.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı birlikte
tasarım yaklaşımı ile üretilen Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Fizik Tedavi ve
Rehabilitasyon Bölümü, Eğitim ve Uygulama binası projesi üzerinden bir süreç
değerlendirmesi yapmaktır. Bilindiği üzere tasarım çoğu zaman farklı
disiplinlerin ilgilendiren konularıyla oldukça karmaşık bir süreçtir. Tasarımın
başarısı geleceğe dönük kararların
doğruluk payına bağlı olarak artmaktadır. Kararların
doğruluk payının arttırılmasında kullanıcıların talep ve geçmişteki deneyimleri
anahtar bir rol oynayabilmektedir. Bu rolün önemi özellikle daha spesifik
konularda hizmet verecek binalarda daha artabilmektedir. Bu çalışmada mimari
tasarım ve yapı üretim sürecinde farklı aktörleri bir araya getirerek birlikte
karar alma mekanizması geliştirilmektedir. Bu süreç oldukça zor ve zahmetli
olmakla birlikte, tasarım sürecinin tamamlanmasının ardından ortaya çıkabilecek
olası sorunlara baştan çözüm üretmesi açısından daha ekonomik ve daha işlevsel
bina üretimine katkıda bulunmaktadır. Araştırmanın benzer konular üzerinde
yapılacak mimari tasarım ve uygulama projelerinde süreç tasarımına katkıda
bulunacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Bayazıt, N. (1994). Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metodlarına giriş. İstanbul : Literatür Yayıncılık.
  • İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç, Kavramlar-İlişkiler. 1. İstanbul: Yem Yayınları.
  • Ketizmen, Önal G. (2011). Yaratıcılık ve kültürel bağlamda mimari tasarım süreci. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 16(1), 155-162.
  • Lawson, B. (1990). How Designers Think. Boston : Butterworth Architecture Press.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Karadayı Yenice

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2018
Kabul Tarihi 1 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karadayı Yenice, T. (2018). Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci. Artium, 6(1), 9-16.

Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University

Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0). 

28842https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/