Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mimarlık ve İnşaat Mühendisliği Arakesitinde Disiplinler Arası Eğitimin Önemi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 82 - 90, 28.08.2019

Öz

Eğitimde disiplinler arası çalışma; sürekli değişen
dünyada eğitim kalitesinin artırılması ve daha nitelikli projelerin üretilmesi
açısından önemli bir yere sahiptir. Mesleğe ait temellerin atıldığı lisans
eğitiminde inşaat mühendisi öğrencilerinin iş hayatlarında en çok birlikte
çalışacakları meslek grubu olan mimarlık ile aralarında ortak dil oluşturup
bilgi ve becerileri paylaşması açısından işbirliği yapılmasının önemi büyüktür.
Çalışma, inşaat mühendisliği bölümünde disiplinler arası eğitim kapsamında
verilen mimarlık bilgisi dersinin öğrencilere katkısını incelemek ve dersin
işlenişi/içeriği açısından olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi üzerine
kurgulanmıştır. Çalışmada 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden toplam 132 kişiyle
anket uygulaması yapılmıştır. Bulgularda öğrencilerin ders kapsamında daha
fazla uygulama yapılması, mimarlık bilgisi dersine katkıda bulunabilecek teknik
çizim, yapı elemanları, yapı malzemeleri ve şantiye teknikleri gibi ek
derslerin sayısının arttırılması gibi istekleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1) Al, S. (2014) Eğitim Yapılarının Fiziksel Konfor Koşullarının Öğrenci Başarısına Etkisi, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 2) Akgül, A., Uçar, M. K., Öztürk, M.M. ve Ekşi, Z. (2013) Mühendislik Eğitiminin İyileştirilmesine Yönelik Öneriler. Geleceğin Mühendisleri ve İşgücü Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1), Özel Sayı, 14-18
  • 3) Aytekin, M (2009) İnşaat Mühendisliği Eğitimi Üzerine Düşünceler. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • 4) Baykan, N. O. ve Baykan, N. (2009) İnşaat Mühendisliği Eğitiminde Kavramsal/Kuramsal Yaklaşım. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 189-197
  • 5) Bayram, S., Tantekin, Ç. G. ve Laptalı, O. E. (2015) Mühendislik Öğrencilerinin Öğrenim Yeterlilikleri ve Mesleki Yetkinlikleri: İnşaat Mühendisliği Öğrenci Perspektifi. Turkish Journal of Education, Volume 4, Issue 1
  • 6) Büyüköztürk O., Güneş, O. ve Güneş, B. (2009) Gelişmiş Ülkelerdeki İnşaat Mühendisliği Vizyon Çalışmaları ve Türkiye’ye Yansımaları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 167-176
  • 7) Duman, B. ve Aybek, B. (2003) Süreç-Temelli ve Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1-12
  • 8) Erickson, H. L. (1995) Stirring the Head, Heart, and Soul (Redefining Curriculum and Instruction). California: Corwin Press, Inc.
  • 9) Jacobs, H. H. (1989) The Growing Need for Interdisciplinary Curriculum Content. H.H. Jacobs (Ed.) Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria, VA: ASCD.
  • 10) Kolb, D. A. (1984) Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Prentice-Hall, New Jersey.
  • 11) Kurt, S. (2009) An Analytic Study on the Traditional Studio Environments and the Use of the Constructivist Studio in the Architectural Design Education. Procedia Social and Behavioral Sciences 1, 401-408
  • 12) Sorguç, D. (1993) İnşaat Mühendisliği eğitiminin Temel İlkeleri. Türkiye Mühendislik Haberleri, Ekim 93, İMO, Ankara.
  • 13) Yıldırım, A (1996) Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-94
  • 14) Soygeniş, S (2017) Mimarlık Düşünmek Düşlemek. 6. Baskı, Yem Yayınları, İstanbul.
  • 15) Öcal, C. ve İnce H. H. (2012) Mühendislik Eğitiminde Güncel Yaklaşimlar. Geleceğin Mühendislik Eğitiminde Endüstri ile İşbirliği Sempozyumu, 1-2 Kasım, Isparta.

The Importance of Interdisciplinary Education at Intersection of Architecture and Civil Engineering

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 82 - 90, 28.08.2019

Öz

Interdisciplinary
study in education has an important role in terms of increasing the quality of
education and producing more qualified projects in the continuously changing
world. In the undergraduate education, where the foundations of the profession
are laid, cooperation studies have great importance in terms of creating a
common language, sharing knowledge and skills with the architecture which is
the professional group of civil engineers will work with most in their business
life. The study was formed in order to analyze the contribution of the
architectural knowledge course given in the context of interdisciplinary
cooperation in the department of civil engineering to the education life of the
students and to determine the positive and negative aspects in terms of course
operation/scope. In the study, a questionnaire was applied to 132 students with
3rd, 4th-grade students. In the findings, it has been determined that the
students who participated in the survey stated that it would be more beneficial
to increase the number of application and drawing studies in architecture
knowledge class. In addition, it is found that students request increasing of
the number of supplementary courses such as technical drawing, building
elements, building materials and site techniques which can contribute to this
lesson. 

Kaynakça

  • 1) Al, S. (2014) Eğitim Yapılarının Fiziksel Konfor Koşullarının Öğrenci Başarısına Etkisi, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 2) Akgül, A., Uçar, M. K., Öztürk, M.M. ve Ekşi, Z. (2013) Mühendislik Eğitiminin İyileştirilmesine Yönelik Öneriler. Geleceğin Mühendisleri ve İşgücü Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1), Özel Sayı, 14-18
  • 3) Aytekin, M (2009) İnşaat Mühendisliği Eğitimi Üzerine Düşünceler. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • 4) Baykan, N. O. ve Baykan, N. (2009) İnşaat Mühendisliği Eğitiminde Kavramsal/Kuramsal Yaklaşım. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 189-197
  • 5) Bayram, S., Tantekin, Ç. G. ve Laptalı, O. E. (2015) Mühendislik Öğrencilerinin Öğrenim Yeterlilikleri ve Mesleki Yetkinlikleri: İnşaat Mühendisliği Öğrenci Perspektifi. Turkish Journal of Education, Volume 4, Issue 1
  • 6) Büyüköztürk O., Güneş, O. ve Güneş, B. (2009) Gelişmiş Ülkelerdeki İnşaat Mühendisliği Vizyon Çalışmaları ve Türkiye’ye Yansımaları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, 167-176
  • 7) Duman, B. ve Aybek, B. (2003) Süreç-Temelli ve Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1-12
  • 8) Erickson, H. L. (1995) Stirring the Head, Heart, and Soul (Redefining Curriculum and Instruction). California: Corwin Press, Inc.
  • 9) Jacobs, H. H. (1989) The Growing Need for Interdisciplinary Curriculum Content. H.H. Jacobs (Ed.) Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria, VA: ASCD.
  • 10) Kolb, D. A. (1984) Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Prentice-Hall, New Jersey.
  • 11) Kurt, S. (2009) An Analytic Study on the Traditional Studio Environments and the Use of the Constructivist Studio in the Architectural Design Education. Procedia Social and Behavioral Sciences 1, 401-408
  • 12) Sorguç, D. (1993) İnşaat Mühendisliği eğitiminin Temel İlkeleri. Türkiye Mühendislik Haberleri, Ekim 93, İMO, Ankara.
  • 13) Yıldırım, A (1996) Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-94
  • 14) Soygeniş, S (2017) Mimarlık Düşünmek Düşlemek. 6. Baskı, Yem Yayınları, İstanbul.
  • 15) Öcal, C. ve İnce H. H. (2012) Mühendislik Eğitiminde Güncel Yaklaşimlar. Geleceğin Mühendislik Eğitiminde Endüstri ile İşbirliği Sempozyumu, 1-2 Kasım, Isparta.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Lakot Alemdağ

Selda Al Şensoy 0000-0001-8459-7032

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2019
Kabul Tarihi 22 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Lakot Alemdağ, E., & Al Şensoy, S. (2019). Mimarlık ve İnşaat Mühendisliği Arakesitinde Disiplinler Arası Eğitimin Önemi. Artium, 7(2), 82-90.

Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University

Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0). 

28842https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/