Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 33 - 39, 30.08.2018

Abstract

References

  • Acer, D., 2012, Okul Öncesi Eğitime Giriş, editör Gelengül Haktanır, Anı yayıncılık, Ankara, 227-256.
  • Dere, H. Ve Poyraz H., 2003, Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara.
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete Sayı: 29072, Tarih: 26/07/2014.
  • T.C Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Özel Kreş ve gündüz Bakımevleri ile Özel Çocuk Kulüplerinin Kuruluş ve İşleyiş Esasları Hakkında Yönetmelik, Resmi Gazete Sayı: 29342, Tarih:30/04/2015.
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı, 2015, Eğitim Yapıları Asgari Tasarım Standartları Kılavuzu, Web:https://iedb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_08/17032245_2015asgaritasarmklavuzu.pdf
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi, Resmi Gazete Sayı: 8163923, Tarih: 18/08/2015.
  • Ünal, M. ve Çilek, A., 2016, Okul Öncesi eğitim Kurumlarında Yapısal ve Dış Mekân Tasarımı, editör Halil Duymuş, Karahan Kitabevi, Adana, 91-92.

Okul Öncesi Eğitim Yapılarında Dış Mekân’a Ait Tasarım Kriterlerinin Değerlendirilmesi – Konya Örneği

Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 33 - 39, 30.08.2018

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı; 36-66 ay aralığındaki
çocuklara eğitim veren Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız okul öncesi
eğitim kurumu yapılarının, dış mekân tasarım kriterlerine uygunluğunu okulda
çalışan öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre tespit etmektir. Araştırmada
genel tarama modeli kullanılmış olup, çalışma örneklemini; Konya İl Milli
Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerindeki 17 bağımsız
resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan, toplam 158 öğretmen ve
yönetici oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; 3 kategori ve 15 maddeden
oluşan dış mekân tasarım kriterleri anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS
programına kodlanarak aktarılmış ve uygun istatistiksel testler ile analiz
edilmiştir. Araştırmada katılımcıların değerlendirmelerine göre; okul öncesi
eğitim kurumlarında yetersizlikler, 
uygulanma derecesi en yüksek ve en düşük olan tasarım kriterleri
belirlenmiştir. Bu çalışmadan çıkan sonuçlar doğrultusunda, bundan sonra
yapılacak tasarımlarda çocukların ve diğer kullanıcıların (öğretmen, yönetici,
personel) daha elverişli mekânları kullanabilmeleri için; nasıl planlamalar
yapılacağına yol gösterecek önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Acer, D., 2012, Okul Öncesi Eğitime Giriş, editör Gelengül Haktanır, Anı yayıncılık, Ankara, 227-256.
  • Dere, H. Ve Poyraz H., 2003, Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara.
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete Sayı: 29072, Tarih: 26/07/2014.
  • T.C Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Özel Kreş ve gündüz Bakımevleri ile Özel Çocuk Kulüplerinin Kuruluş ve İşleyiş Esasları Hakkında Yönetmelik, Resmi Gazete Sayı: 29342, Tarih:30/04/2015.
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı, 2015, Eğitim Yapıları Asgari Tasarım Standartları Kılavuzu, Web:https://iedb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_08/17032245_2015asgaritasarmklavuzu.pdf
  • T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi, Resmi Gazete Sayı: 8163923, Tarih: 18/08/2015.
  • Ünal, M. ve Çilek, A., 2016, Okul Öncesi eğitim Kurumlarında Yapısal ve Dış Mekân Tasarımı, editör Halil Duymuş, Karahan Kitabevi, Adana, 91-92.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Suna Kaya

Mine Ulusoy

Publication Date August 30, 2018
Acceptance Date July 24, 2018
Published in Issue Year 2018Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Kaya, S., & Ulusoy, M. (2018). Okul Öncesi Eğitim Yapılarında Dış Mekân’a Ait Tasarım Kriterlerinin Değerlendirilmesi – Konya Örneği. Artium, 6(2), 33-39.

Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University

Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0). 

28842https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/