Bu araştırmanın genel amacı; 36-66 ay aralığındaki
çocuklara eğitim veren Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız okul öncesi
eğitim kurumu yapılarının, dış mekân tasarım kriterlerine uygunluğunu okulda
çalışan öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre tespit etmektir. Araştırmada
genel tarama modeli kullanılmış olup, çalışma örneklemini; Konya İl Milli
Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerindeki 17 bağımsız
resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan, toplam 158 öğretmen ve
yönetici oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; 3 kategori ve 15 maddeden
oluşan dış mekân tasarım kriterleri anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS
programına kodlanarak aktarılmış ve uygun istatistiksel testler ile analiz
edilmiştir. Araştırmada katılımcıların değerlendirmelerine göre; okul öncesi
eğitim kurumlarında yetersizlikler,
uygulanma derecesi en yüksek ve en düşük olan tasarım kriterleri
belirlenmiştir. Bu çalışmadan çıkan sonuçlar doğrultusunda, bundan sonra
yapılacak tasarımlarda çocukların ve diğer kullanıcıların (öğretmen, yönetici,
personel) daha elverişli mekânları kullanabilmeleri için; nasıl planlamalar
yapılacağına yol gösterecek önerilerde bulunulmuştur.
Anaokulları Dış mekân tasarım kriterleri Okul öncesi eğitim yapıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 6 Sayı: 2 |
Artium is an OAJ supported by Hasan Kalyoncu University
Open access articles in Artium are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDeriatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0).
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/